نوشته شده توسط : E-Commerce

من با شرکت در سمينارها و گردهمايي ها فرصت اين را داشته‌ام كه با عده زیادی از صاحبان مشاغل كوچك صحبت كنم. پرسشي درباره‌ي اين شركت‌هاي كوچك همواره ذهن مرا به خود مشغول كرده است:” اين شركت‌ها چگونه با مشتريان و مراجعان خود ارتباط برقرار مي‌كنند؟“در بسياري موارد پاسخ به ”فرستادن كارت‌هاي تبريك تعطيلات رسمي سالیانه“ محدود مي‌شود.

با توجه به اين كه اين كارت تبريك‌ها جايگاه زماني مخصوص خود را دارند‏، به نظر نمي‌رسد شركت‌ها بتوانند با اتكا به آنها به موفقيت چنداني برسند. به هر حال موارد مشابه بسيارند اما اميدوارم شما به روش‌هاي ارتباطي خود با مشتري انديشيده باشيد. آيا به اندازه‌ي كافي در اين راه تلاش مي‌كنيد؟

توصيه‌ي من به صاحبان مشاغل اين است كه تعداد دفعاتي را كه مشتري در سال/فصل/ماه به آنها، توليدات و خدمات شان نيازمند است، تخمين بزنند و از اين زمان تقريبي به عنوان راهنمايي براي خدمت به مشتري استفاده كنند. اين عدد را به عنوان يك حداقل و مبنا در نظر بگيريد و از همين نقطه فعاليت خود را آغاز كنيد.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , حفظ مشتري با استفاده از خدمات پست الکترونيک , ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد